Picknicken in de zomer!!! – Gezond eten voor het hele gezin

Picknicken in de zomer!!! – Gezond eten voor het hele gezin

Ingrid Stieber No Comment
Gezond eten voor kinderen Kind en Voeding Overgewicht

Wat is er nou gezelliger dan buiten op een kleedje, in het zonnetje genieten van de door gezonde picknick voor kinderenjezelf gemaakte broodjes, salade en verfrissende drankjes? Ga met de fiets naar een park, bos of veld in de buurt met een lekker gevulde picknickmand!
Inspiratie nodig? Diëtiste Cora Derksen van Lekker Pûh!!! regio Den Bosch e.o. geeft je gezonde tips:

Picknick tips:

–      Neem vers gesneden fruit mee in een bakje en laat rijg deze ter plekke aan een stokje (gezond prikkermoment!).

–      Sandwiches kun je heel makkelijk maken door boterhammen (liefst volkoren) dun te besmeren met roomkaas light en te beleggen met mager beleg, sla, plakjes komkommer en/of tomaat.

–      Neem rauwkost mee en dip deze in chilisaus, tzatziki, hummus of een magere sladressing.

–      Koop handzame hoeveelheden die gemakkelijk opgaan.

–      Leg een waterflesje in de diepvries en stop deze tussen je andere drankjes in, dan blijven ze lekker lang koel!

–      Houd salades en sausjes/dressings apart tot gebruik (dan blijft je salade lekker knapperig).

–      Zet een parcours uit met diverse spelletjes, zo pak je meteen je portie beweging mee.

–      Bekijk hier het overzicht van picknickplekken. Altijd in het groen en vrij toegankelijk.

–      Valt het weer een beetje tegen…… bedenk een alternatieve (overdekte) picknickplek 😉

Wist je datje: Picknick komt uit het Frans (pique nique) wat zoiets betekent als kiezen uit verschillende kleine hapjes. Dat is ook het leuke van een picknick: er is altijd iets wat je lust. Het volgende recept is speciaal voor het mooie weer:

De zonnige verkoeling

geen dieet voor kinderenIngrediënten:- 1 dl vers sinaasappelsap
– 1 mango, langs de pit doormidden gesneden, pit verwijderd en vruchtvlees eruit gelepeld

– 75 g wortels, geschrapt en fijngehakt
– geschaafd ijs, voor erbij
– extra schijfje mango

Hoe maak je het?
Doe het sinaasappelsap en de mango in de blender en pureer even. Voeg de wortels toe en pureer weer. Schenk het in een glas met geschaafd ijs en garneer het met een schijfje mango.

Wil jij ook richting je gezonde gewicht neem dan contact op met Cora Derksen, coach Lekker Pûh!!! in Den Bosch e.o. 06-16946602,  mail cora@lekkerpuh.net

 

Leave a Reply

Lekker Puh!!!

Advies en Begeleiding van uw Kind naar een gezond gewicht Deze Blog is een initiafief van Ingrid Stieber. van LekkerPuh.net
U kunt hier informatie lezen over leuke manieren om Kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen gezonde gewicht.
Op een ontspannen manier maar wel effectief bewegen hoort daar ook bij.

Updates via E-mail ontvangen?
Voer je email adres in:

Site updates ontvang je via FeedBurner