Groot probleem: kind te dik – Vrolijke oplossing: Lekker Pûh!!!

Groot probleem: kind te dik – Vrolijke oplossing: Lekker Pûh!!!

Ingrid Stieber No Comment
Afvallen Kinderen Overgewicht

Inmiddels is de eigenwijze, speciaal op kinderen en gezin gerichte, hulp bij overgewicht voor jongeren op 15 plaatsen in Nederland:  Roermond  Eindhoven  Den Bosch  Hellevoetsluis  Rotterdam zuid  Rotterdam noord  Alphen a/d Rijn  Haarlem  Weesp  Hilversum  Hoorn  Amsterdam  Lelystad  Ens  Zwolle.

Jessy voor. Groot probleem: kind te dik - Vrolijke oplossing: Lekker Pûh!!!

De meest succesvolle manier om mogelijke problemen die je kind heeft op te lossen is een aanpak op verschillende fronten tegelijk. Voor deze verschillende fronten bestaat er bij ons 1 persoon zodat een kind niet steeds zijn/haar vertrouwen aan verschillende personen hoeft te geven en de ouder niet meerdere malen hetzelfde verhaal hoeft te doen.

Denk eraan dat je kind uniek is.

 Er bestaat niet zoiets als 1 aanpak die voor iedereen werkt. Daarom is onze begeleiding op maat van het gezin, opbouwend in het zelfvertrouwen van je kind en voor ieder gezin anders.

Jessy na. Groot probleem: kind te dik - Vrolijke oplossing: Lekker Pûh!!!

 Toch zijn er enkele tips waar iedere ouder wat aan heeft…vooral nu de meivakantie eraan komt.

Een goede voorbereiding en een handige (rug)tas bieden de oplossing voor een gezonde dag uit.Hier volgen enkele tips waarmee deze bijzondere dag gezond gevierd kan worden:

  • Geef kinderen tijdens lange ritten in de auto een bidon met water. Goed voor de dorst, handen afspoelen. of verkoeling; bij iedere stop kan deze bidon ververst worden.
  • Zorg deze dag voor een regelmaat van 3 maaltijden* en 2 à 3 tussendoortje*.
  • Neem, dun besmeerde, bruine broodjes* als maaltijd[en] mee.
  • Neem 1 bakje met snoepjes* mee. Daarin zitten voor ieder kind 3 snoepjes en…op is op.
  • Zorg voor gezonde tussendoortjes zoals worteltjes, appels en ander, makkelijk mee te nemen, groente* en fruit*.
  • Trakteer deze dag op een ijsje* met weinig calorieën. Naast de grote welbekende calorierijke ijsjes* zijn genoeg heerlijke ijsjes onder de 100 calorieën.
  • Doosje/handje rozijntjes.
  • Light frisdrank*.
  • Suikervrije kauwgom in verschillende   smaakjes*.
  • Een koeltasje met daarin (pak) magere yoghurt met een smaakje*, vergeet de bekertjes en lepeltjes niet voor het nuttigen.
  • Overleg vooraf met uw kind: “Deze dag wordt onvergetelijk leuk. We slaan de vette happen en het andere onverantwoorde eten over.  Dit staat onze geweldige dag niet in de weg…toch?!!!”

* Deze lightproducten bevatten veelal aspartaam of ander suikervervangers. Beperk het nuttigen van deze producten. Hier vind u de uitleg van het voedingscentrum over aspartaam

Leave a Reply

Lekker Puh!!!

Advies en Begeleiding van uw Kind naar een gezond gewicht Deze Blog is een initiafief van Ingrid Stieber. van LekkerPuh.net
U kunt hier informatie lezen over leuke manieren om Kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen gezonde gewicht.
Op een ontspannen manier maar wel effectief bewegen hoort daar ook bij.

Updates via E-mail ontvangen?
Voer je email adres in:

Site updates ontvang je via FeedBurner