Gezond gewicht ook ná de feestdagen – hoe houd je die goede voornemens een heel jaar vol?!

Gezond gewicht ook ná de feestdagen – hoe houd je die goede voornemens een heel jaar vol?!

Ingrid Stieber No Comment
Afvallen voor junior kinderen pubers Dieet Gezond eten voor kinderen Help! Ons kind is te dik

Door Hilde de Vries – Lekker Pûh!!! Flevoland

januari nieuwe start gezond eten en bewegenHet nieuwe jaar is alweer een eindje op gang. Veel mensen maken einde van het jaar goede voornemens voor het nieuwe jaar. In het nieuwe jaar gaan we het eens helemaal anders/beter doen dan in het oude jaar!

 

Heb jij goede voornemens voor jezelf en je gezin?

Zorg er dan dit jaar voor dat je ze ook echt in de praktijk brengt en dat je niet op “Blue Monday” moet toegeven dat het (weer) niet gelukt is.

Gezond gezin goede voornemens lekker puh

De tips van Lekker Pûh!!! om het deze keer echt vol te houden.

 

1. Niet teveel goede voornemens
Focus op 1 belangrijk voornemen; gezond (leren) eten en bewegen met en voor je hele gezin met als doel een gezond(er) gewicht.

 

2. Realistische doelstellingen
Zorg ervoor dat je voornemen(s) realistisch zijn. Vóór de zomer op je ideale gewicht kan een stap te ver zijn als je veel overgewicht hebt; een kledingmaat minder voelt ook al heel erg goed!

Verg niet teveel van jezelf en je kids, leg de lat niet té hoog. Je hoeft niet de hele dag op een worteltje te kauwen, dat houdt niemand vol. Maar dagelijks groente op tafel moet zeker kunnen lukken! Net als tijd vrij maken om samen buiten te spelen in het weekend.

 

3. Maak een stappenplan en een weekplanning
Het geheim van het bereiken van een doel is een goed uitgewerkt stappenplan en een planning.

Bekijk je agenda eens goed.
Op welke dagen is er elke week wel even tijd om samen te bewegen? Zet die dag en tijd vast met het hele gezin!

Op welke dagen kom je in tijdnood met koken? Kook op andere dagen een dubbele maaltijd en vries deze in 1persoonsporties in; zo kan ook je kleine voetballer of turnster voor of na de training een gezonde maaltijd eten.

4. Beloon jezelf
langdurig gezond eten is niet moeilijkStel jezelf en je kinderen kleine beloningen in het vooruitzicht als jullie weer een stap verder op de weg naar jullie doelstelling hebt gedaan. Een klein cadeautje, iets leuks doen. Geef dat welverdiende schouderklopje, die persoonlijke aandacht.

 

 

5. Maak gebruik van je netwerk
Vertel vrienden en familie, ouders van vriendjes en vriendinnetjes van je kids, de juf of meester van je goede voornemen. Het feit dat zij op de hoogte zijn van jouw voornemen maakt het jullie gemakkelijker om jullie eraan te houden.

6. Ieder moment is een nieuwe kans
Zie een misstap (teveel gegeten, afhaal i.p.v. een maaltijd koken, niet gesport) als een tijdelijke onderbreking van de uitvoering van je plan en pak de draad daarna direct weer op. Schuldgevoelens brengen je nergens, een positieve houding en vrolijk weer verder gaan, levert veel meer op. Als het een keer niet volgens plan is gegaan is dit juist een extra reden om achter de TV of computer vandaan te komen en een uurtje gezond te gaan bewegen.

Heel veel gezondheid voor het nieuwe jaar! Heb je vragen over het bereiken van het  gezonde gewicht zonder afvallen maar met opbouwend zelfvertrouwen voor kinderen en woon je in Flevoland? neem dan hier contact op met Hilde. Woon je ergens anders dan is er zeker een erkende KinderEetcoach bij jullie in de buurt www.lekkerpuh.net

Alle vragen zijn welkom!

 

Leave a Reply

Lekker Puh!!!

Advies en Begeleiding van uw Kind naar een gezond gewicht Deze Blog is een initiafief van Ingrid Stieber. van LekkerPuh.net
U kunt hier informatie lezen over leuke manieren om Kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen gezonde gewicht.
Op een ontspannen manier maar wel effectief bewegen hoort daar ook bij.

Updates via E-mail ontvangen?
Voer je email adres in:

Site updates ontvang je via FeedBurner